4 Nisan 2014 Cuma

Vücut Geliştirme

Son yılların en moda sporu vücut geliştirme olmuştur, bir akım gibi yayılan vücut geliştirme sporu herkese kendini sevdirmişe benziyor. Sizde çevrenizde spora gidenleri görüyorsunuz ve gerçekten gözle görülür değişimler aldıklarını ve nasıl bir fit görünüme kavuştuklarını izliyorsunuz. Evet çoğu kişi bu sporu hakkını vererek yapmasa en azından spor adına bir şeyler yapıyorlar.Siz de mi başlamak istiyorsunuz? o zaman kabaca bir bakalım vücut geliştirme sporuna.


Ben 2007 senesinde başladığımda her semtte bir vücut geliştirme salonu açılmamıştı henüz. Amacım kilo almaktı, internette bir makale okumuştum ve adamın biri zamanında çok zayıf olduğunu ve bir şekilde bu sporla tanıştığını çalışmalarının sonucunda en seksi vücut seçildiğinden falan bahsetmişti. Bende dedim oo çok iyi bende hemen başlamalıyım bu spora ve başladım.En seksi bir vücut olmak gibi bir derdim yoktu tabii. Ama bırakın en seski vücudu, bir kaç kasın hafiften şişmesi dışında hiç bir değişiklik olmamıştı aylarca. Diyeceğim şu ki herşey mutfakta bitiyor arkadaşlar, ben beslenmeme hiç dikkat etmemiştim, eğer bu spora başlıyorsanız ve gerçekten gözle görülür iyi bir vücut yapmak istiyorsanız disiplini ve düzenli beslenmeyi ihmal etmemeniz gerekecek.

Beslenme haricinde bilmeniz gereken şey bu spor günlük bir spor değildir yani 3-5 ay yapayım sonra bırakırım derseniz hiçbir şey yapamazsınız, bunu hayatınızın bir parçası olarak düşünmeniz gerekir ben bu sporu ömür boyu yapacağım ve aceleci davranmayacağım. Vücut geliştirme sporu nankör bir spordur sizin onu bıraktığınız hızdan daha hızlı bir şekilde o sizi bırakacaktır ki bunu spora biraz ara verdiğinizde bile fark edebileceksiniz.

Bir salona yazıldığınızda salonun hocası sizin için bir başlangıç programı yazacaktır ve hareketlerin nasıl yapıldığını gösterecektir. Salona yeni girdiğinizde ve spordakilerle veya hocanızla konuşurken sakın şunu söylemeyin; Kas yapmak istiyorum ama Arnold gibi de olmak istemiyorum, oradakiler size zaten olamazsın tarzında bir şey söylemeyeceklerdir ama ben söyleyeyim zaten olamazsın, bunu şuna benzetebiliriz mahalle takımında oynarsın, oynayayım ama Messi gibi olmak istemem. Bu sözü o kadar çok duydum ki uyarmak istedim.

Ayrıca, istediğiniz kadar zayıf olun veya kilolu olun bu spor herkese uygun bir spordur çünkü herkesin durumuna göre program yazılıyor ve spor salonuna giden herkes kas yığını değil, salona girdiğinizde bunu göreceksiniz ve spor yaparken kimsenin umrunda değilsiniz, rahatınıza bakın.

0 yorum:

Yorum Gönder