23 Nisan 2014 Çarşamba

Başarının İpucu Bu Yazıda

Ben haftanın en önemli olayının spor müsabakaları olduğu bir kasabada büyüdüm. Bu benim sıkı çalışmam için bir sebep teşkil ediyor. Bununla birlikte Lig-1’de futbol oynayacak kadar şanslıydım, NFL’de oynadım.

Hayatımın çoğu anında zorluklarla karşı karşıya kaldım. Kendi kendime zorlayarak başarabileceğimi söyledim. Her gün odaklanmam gerektiğini kendime hatırlattım. Bu, etrafımda olumsuz hiçbir şeyden etkilenmemek için verdiğim bir mücadeleydi.

Bu ipuçları sınırlı fiziksel yeteneklere sahip olan ortalama bir gencin, dünya çapında sporcularla yarışacak seviyeye gelmesinde etkili olan ipuçlarıdır.


1/ Doğru yapın

Benim anne-babam ben 6 yaşındayken boşandılar. Ardından annem ailede disiplini sağladı. Devamlı talep etti, sert biriydi, kardeşimi ve beni zorladı. Bize yapılmaya değer herhangi bir şeyin, doğru yapılması gerektiğini öğretmişti.

Bu ne anlama geliyor? Hareketlerin üzerine gitmek yapabileceğiniz en dezavantajlı şeydir. İlk seferde yanlış yaparsanız geri dönüp ikincisinde doğru olanı yapmalı, ilk seferde doğru yaptıysanız aynı şeyi bir daha yapmak zorunda olmazsınız.

Mükemmel bir şekilde fark eden insanlar, ilk seferde bütün enerjilerini açığa çıkaracaklardır. Bazen sadece tek bir atış şansınız olur. Görev ne olursa olsun kalbinizi ortaya koyun.

2/ Etrafınızı beklenilenden daha başarılı olan kişilerle çevreleyin

Ben üniversitedeyken, savunma hattı koçumuz bize bütün defans oyuncuları olarak yaz süresi boyunca kalıp, antrenman yapmamız konusunda ısrarcı oldu. Bunun mantığı basitti. Evde yapacağınız antrenman, burada yapacağınız antrenman gibi olmazdı. Programın gücü ve kondisyon şartları çok yorucu ve sertti, hatta o güne göre yaptığım en sert antrenmandı. Beraberce yorgunluğun ve olumsuzluğun üstesinden gelmeyi öğrendik.

Yarışmacı atletler gibi zorlanmam, beni yüksek standartlara kavuşturdu. Eğer sizden beklenen emeği ortaya koymazsanız, grup çalışmasında dışarıda kalırsınız.

3/ Kendinizi hazırlayın

Nasıl bir sporcu olmak istiyorsanız, kendinizi onun rutinlerine alıştırın. Benim hedefim güçlü,patlayıcı ve iyi bir defansif oyuncu olmak.

Ağırlık dolu bir odada yaşadım, çalışmayla vakit geçirdim, mükemmellerin filmleri üzerinde çalıştım ve saatlerce ağırlık kaldırmayı hatırladım.

İlk adımımı denedim ve böylece ülkedeki en sağlam defans oyuncusu olacaktım. Günde 500 get-off çalışması yapabilirdim. Pass rush hareketlerini hatırladım, her hareketi ve zamanını kafamda canlandırdım. Bull rush, counter, spin… Bu adımları kafamda 7/24 tutuyorum.

Büyük maçlar, yatarken aklımdaki son şey, uyandığımda ise aklımdaki ilk şeydi. Bu yüzden işimle nefes aldım, yedim ve uyudum.

4/ Tutarlı olun

Çoğu atlet, başarısızlığın tutarsızlığa yol açtığını fark etmiştir. Sabah 4 alarmına kaç kez uyandığımı size anlatamam.

Aklı başında olan kimse sabah dörtte uyanmaz ama hedeflerinize ulaşmak için bazen kim olduğunuzu unutmalısınız.

Çoğu zaman kendime bir kere uyumaktan zarar gelmez diye söyledim ancak bir kere yapsaydım bunu, gerisi çok kolay olacaktı.

Gelişirken, arkadaşlarım beni çalışmaktan alıkoymak için her şeyi söyleyebilirlerdi.

Bunun için parti, içki ya da eğlenceli anları kullanırlar. Ancak beni başarılı kılan şeylerden uzaklaşmamam gerekliydi. Bu belki kulağa çılgınca gelebilir ancak, siz bir şeye odaklandığınızda  insanlar size deli ya da takıntılı diyebilirler. Kendi hayalleriniz, vizyonunuz ve hedefleriniz için sağlam kalmalısınız. Rahatsız eden faktörlerin sizi enerji ve odaklanmanızdan alıkoymasına izin vermeyin.

5/ Kendinize inanın

Sporcular başarılı olmak için kendilerine inanmalıdırlar. Ben gelişirken, profesyonel bir sporcu olacağıma inanmayan koçlar, insanlar ve ister inanın ister inanmayın arkadaşlarım bile oldu. Bu insanlara kulak asmamak zor oldu ancak kendime şunu dedim: “Hedefimi elde edeceğim.”

Muhalifleri umursamayın ve hedefinize ulaşma yolunda keskin adımlar atın. Kendinizi tartmakla zaman harcamayın. Mantıklı bir şekilde çalışmak ve her gün yarışmak, sert bir vücuda kavuşmanızı sağlayacak.

Ekstra antrenman yapmak ve çalışmak kendinize ne kadar güven kazandığınızla ilgilidir. Başarılı olmak için neye sahip olduğunuzu öğrenin. Kendinize inanın ve amacınıza ulaşana dek vazgeçmeyin.

Dördüncü Çeyrek

Umarım bana yardımcı olan bu ipuçları sizin de işinize yarar. Başaran herkesin sıkı çalıştığını ve efor sarfettiğini unutmayın. Kendilerine inandılar ve amaçlarını takip ettiler.

Başarısız olma fikrini kafalarından attılar. Kimse onları hedeflerine giderken caydıramazdı. Herkes başarabilir. Kendinize amacınızı her gün hatırlatın ve ne kadar önemli olduğunu anımsayın.

Şunu unutmayın bazen kişisel yetenekleriniz, inancınızı aşabilir sadece inanın. Her gün hedefinize biraz daha yaklaşmak için bir fırsattır. Vakti boşa harcamayın ve gerçekleştirin!

Kaynak

0 yorum:

Yorum Gönder